A Moody's után egy másik független hitelminősítő, a Standard and Poor's is elvégzi a cég besorolását, ennek eredménye egy hónapon belül várható.
A vasúttársaság adósságállománya az év végére 265 milliárd forintra csökken, ebből 180 milliárdra vállal garanciát az állam. A MÁV vezérigazgatója elmondta: a hitelminősítőt nem a társaság adósságállománya, hanem hároméves stratégiája és a megtérülés biztonsága érdekli.
A saját erős euróalapú kötvénykibocsátást 2008 első negyedévére tervezi a MÁV. Heinczinger István közölte: a kötvénykibocsátás mögé tervezett projektek legalább 100 milliárd forint értékűek.
A MÁV a kötvénykibocsátásból befolyó összegből szeretné megoldani a közúti sebességkorlátozó táblákhoz hasonló, a vasútnál lassújelnek nevezett jelzések megszüntetését.
A vasútvonalak 60 százalékán vannak ilyenek, amelyek a 10 legjelentősebb vonalon 2,5 milliárd forint veszteséget okoznak, ugyanis a szerelvények állandó lassításra-gyorsításra kényszerülnek. Így nehézzé válik a menetrend-szerkesztés és a menetrend betartása is.
További feladat, hogy villamosítsák azokat a fő vasúti pályákat, amelyeken még ma is dízelvonatok közlekednek. Ez utóbbiak üzemeltetése négyszer többe kerül, mint a villanymozdonyoké. A kötvénykibocsátásból akarja a MÁV megoldani az utasok komfortérzetének javítását is, a tájékoztatás fejlesztésével és a pályaudvari korszerűsítésekkel. Mindezek 15 éven belül megtérülő projektek - jelentette ki a vezérigazgató.