Mosonyi György elmondta: az egyesült vállalat a magyar gázolaj nagykereskedelmi piacon 97 százalékos, a benzin nagykereskedelmi piacon pedig 94 százalékos részesedéssel rendelkezne. A szlovák piacon a két arány 88 százalék és 83 százalék, míg az osztrák területen 67 százalék és 75 százalék lenne.
A vezérigazgató szerint az OMV és a MOL között vannak kooperációs lehetőségek, például a gázüzletben, de az osztrák cég csak akkor lenne hajlandó az együttműködésre, ha megszerezhetné a magyar társaság fölött a kontrollt.
"Az OMV be akarja feketíteni a MOL-t Brüsszelnél"
Mosonyi György kifejtette: az OMV lobbicéget alkalmaz arra, hogy befeketítse a MOL-t és Magyarországot, és elhitesse Brüsszelben azt, hogy nincsenek tisztában az uniós szabályokkal.
A vezérigazgató úgy vélte, ha mégis bekövetkezne az egyesülés az OMV igazi pénzügyi befektetői, részvényesei is rájönnének arra, hogy az összeolvadás értékromboló.
Mosonyi György elmondta: az OMV ki nem mondott célja az, hogy a következő egy évben a MOL-t kiiktassa a versenyből. Az egyesülést azért akarja elkezdeni, hogy egy brüsszeli versenyjogi eljárás elinduljon, s ez gátolja MOL-t abban, hogy megvalósítsa saját terveit a következő egy évben.
A másik kiiktatása nem konszolidáció
A vezérigazgató kifejtette: a térségben folytatódni fog a konszolidáció az iparágban. Az a törekvés azonban, hogy az egyik cég kiiktassa a másikat a versenyből, inkább monopolhelyzetre való törekvés, semmint konszolidációs folyamat.
Mosonyi György szerint mindkét cég érdeke az, hogy megvalósítsa saját növekedési és részvényesi értéknövelő stratégiáját.
A saját részvény hányaddal kapcsolatban elmondta: nem tudni, hogy ennek az állománya miképpen alakul a közgyűlésig, lehet, hogy egy részét akvizícióra használják fel.
Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató közölte: a Nabucco projektben kissé nehezebbé vált az együttműködés az OMV-vel, egyrészt a bizalom miatt, másrészt pedig azért, mert a gázüzletágban az uniós energiapolitikával ellentétben az osztrákok nem akarják tulajdonosi alapon kettéválasztani a gázszállítást és az egyéb gázzal kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet.