Még nem lehet tudni, hogy mekkora kártérítést követel az állam

Infostart
2007. szeptember 18. 06:00
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tárgyalásos úton kívánja rendezni a kartellezésért elmarasztalt autópálya-építő céggel a kártérítési követelését, ha ez nem sikerül, akkor indít pert.

Béni Gyöngyi, a társaság szóvivője az InfoRádióban elmondta: jelenleg egy szakértői csoport dolgozik azon, hogy meghatározza, mekkora összeget követeljenek az egyes cégektől. Ennek mértékéről ezért egyelőre nem tudott felvilágosítást adni.

November végéig minden érintettel tárgyalóasztalhoz akarnak ülni. Hozzátette: ha ez nem hoz eredményt, akkor peres úton fognak érvényt adni követeléseiknek.

A Gazdasági Versenyhivatal a nyár végén nyert pert jogerősen az autópálya-építő cégek ellen.

A GVH korábban megállapította, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. által 2002-ben kiírt közbeszerzési pályázatokon résztvevő vállalkozások - a Betonút Rt., a DEBMÚT Rt., az EGÚT Rt., a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. - versenytörvénybe ütköző megállapodást kötöttek.

A GVH 2003-ban állapította meg, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. 2002 júliusában és augusztusában kiírt pályázatára jelentkezett cégek kartellbe tömörültek.

Megállapodtak abban, hogy melyikük nyeri az egyes szakaszokra kiírt pályázatokat, illetve abban, hogy alvállalkozóként egymást alkalmazzák.

A GVH 7 milliárd 43 millió forintos bírságot szabott ki rájuk, a döntést azonban a cégek bíróságra vitték.

A versenyhivatal szóvivője az InfoRádióban korábban azt mondta: megállapították, hogy az útépítés költségei 90 milliárd forintot tettek ki, a cégek pedig akkoriban 5 százalékos nyereséggel dolgoztak. Ennek ellenére az államnak 128 milliárd forintjába került a beruházás.

Hanganyag: Tenczer Gábor


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást