Törésteszt: nem feltétlenül a legdrágább autó a legbiztonságosabb

Infostart
2007. augusztus 16. 17:25
A legdrágább autó nem feltétlenül a legbiztonságosabb is - derül ki egy független amerikai kutatóintézet csütörtökön nyilvánosságra hozott eredményeiből.

Az amerikai autópályabiztonsági intézet hat autógyár idei luxusmodelljét tette ki oldalütközési tesztnek. Ennek során azt a helyzetet szimulálták, amiben az autóba oldalról rohan bele egy terepjáró vagy kisteherautó.

Azért éppen ezt a tesztet választották, mert az amerikai statisztikák szerint a halálos kimenetelű balesetek közel fele ma már oldalütközés erdeménye.

Nos, a BMW vadonatúj ötös sorozata a négyfokozató minősítésben - jó, elfogadható, nyújt némi védelmet, illetve gyenge - alulról a második osztályzatot kapta csak.

Jó minősítést kapott az Acura - azaz a Honda amerikában forgalmazott luxusmárkája -, a Volvo S80-as és a BMW-hez képest nagyjából féláron kapható Kia Amanti.

Elfogadhatónak minősítették a Mercedes E-osztályt és az idei Cadillac STS modellt.

A legutóbbi, 2004-es európai tesztben az ötös BMW-t a lehetséges öt csillagból négyesre minősítették a benne ülő felnőttek és gyerekek védelme szempontjából, gyalgosvédelemre viszont a lehetséges négy csillagból csak egyet kapott.

A BMW szóvivője szerint az egy darab amerikai tesztből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást