Parlagi Endre, a település polgármestere elmondta, hogy az épülő M0-ás híd budai lejárója közigazgatásilag Budakalászhoz tartozó területen létesül. A nagyközség, mint engedélyező hatóság, azzal a feltétellel járult hozzá a beruházáshoz, ha ennek fejében a tárca finanszírozza a községen átvezető nagy forgalmú, egyébként állami kezelésben lévő utak forgalombiztonsági fejlesztését.
Csúcsidőben ugyanis óránként már most is 700-800 kocsi halad át ezeken a túlterhelt utakon, és az új híd átadása nyomán ez a szám becslések szerint megkétszereződik. Az út korszerűsítés nélkül nem képes ekkora forgalom elviselésére - tette hozzá.
Mint emlékeztetett, a közlekedési tárcával meg is kötötték a szerződést, amelynek értelmében a minisztérium 200 millió forintot juttat az útfejlesztésre, körforgalom, járdasziget, lámpás jelzőrendszer kiépítésére. Ez ügyben már sürgető levéllel fordult a miniszterhez a polgármester, de választ sem kapott.
A beruházást illetően mindmáig semmilyen lépés nem kezdődött, s ezzel a szerződést a tárca felrúgta - szögezte le a polgármester. Ezért az önkormányzat a Pest Megyei Bírósághoz fordul, hogy jogi úton szerezzen érvényt a megállapodásban foglaltaknak.
A minisztérium szerint ők mindenben jogszerűen jártak el
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium reagálásában közölte: a tárca fontosnak tartja az M0-ás körgyűrű Északi-hídjának megépülését és egyben a régióban élők közlekedési helyzetének javítását is.
A szakminisztérium az önkormányzatokkal folytatott egyeztetések során jogkövető magatartást tanúsít, és ennek megfelelően jár el.