A Porsche-hívek körében már az is megrökönyödést okozott, amikor a német gyár bejelentette, hogy sport-terepjárót készít. A 2002 óta kapható Cayenne azonban beváltotta a tervezők reményeit: bár az európai eladások nem túl jók, Amerikában ez a Porsche egyik legkeresettebb modellje.
A Cayenne a Volkswagen Touareg padlólemezére épül és ugyanennek a padlólemeznek egy kissé módosított változatát használják az Audi Q7-es modelljében is.
Bár a Porschénál ezt nem mondták, a hibrid modell bevezetésének szándéka mögött ott van az, hogy az Európai Unió jövőre kívánja életbe léptetni azt az előírást, hogy egy gyártó 2012-tól készülő autóinak átlagos széndioxid-kibocsátása ne haladja meg a 130 grammot kilométerenként.
A Cayenne modellek jelenlegi kibocsátása hivatalos német adatok szerint - motorváltozattól függően - 320 és 378 gramm között van.
A Porsche a szövetséges Audival és Volkswagennel dolgozik együtt hibrid - vagyis benzines és elektromos - meghatásokon, amelyeknél a fékezésnél keletkező energiát akkumulátor töltésére használják.
A hibrid hajtómű a gyár tervei szerint a 2009-ben megjelenő négyajtós, négyüléses Panamera modellben is kapható lenne, telivér sportkocsijaikban - a 911, Boxster és Cayman modellekben - viszont nem.