Húszmillió forintos bírság a Pannonnak

InfoRádió / MTI
2007. június 7. 13:05
A Gazdasági Versenyhivatal 20 millió forintos bírságot szabott ki a Pannon GSM Távközlési Zrt.-re, mivel a cég 2006. évi kommunikációs kampányaiban többször is megtévesztette a fogyasztókat.

A Gazdasági Versenyhivatal közleménye szerint a Pannon mobilszolgáltató többször nem, vagy nem megfelelő módon adott tájékoztatást arról, hogy a reklámokban szereplő árak feltétele a hűségnyilatkozat aláírása.

A fogyasztók megtévesztésének minősült az is, hogy a Pannon GSM a részletre vásárolható készülékeknél nem közölte, hogy a hirdetett ár csak kezdőrészlet, így a vevőnek azon felül további kifizetéseket is vállalnia kell.

A GVH szerint a hűségnyilatkozat azért számít lényeges tulajdonságnak, mert alkalmas a fogyasztó "fogva tartására", ezáltal jelentős piaci hatása van.

A versenyhatóság nem valamennyi reklámeszköz, hanem csak a kampányban alkalmazott egyes reklámokkal szemben emelt kifogást.

A televíziós reklámokban, az óriásplakátokon a fogyasztókhoz eljutó fő üzenethez képest kisebb betűvel szereplő, a figyelem felhívására nem alkalmas módon elhelyezett közlések nem válnak a tájékoztatás részévé, azokat a fogyasztók nem minden esetben érzékelték.