Azt már talán többen hallották vezetőiktől, hogy a gazdaságosság és a környezettudatosság érdekében kevesebb dokumentumot nyomtassanak, inkább a számítógépen tárolják ezeket, és ha továbbítani kell, arra ott a levelezőrendszer. Néhány helyen a nyomtatásnál a lap mindkét oldalát felhasználják.
Az ezzel járó megtakarítás nem csupán a munkáltató gazdasági haszna, hanem a környezetet is kímélik, ha kevesebb papír és kevesebb energia fogy.
A PricewaterHouseCoopers vezető menedzsere azt mondta: egy környezetbarát terméknek és a környezettudatos cégek működésének is van szemléletformáló hatása a társadalomra nézve.
Nagy Péter szerint a magyarországi vállalatoknak több módjuk is van arra, hogy erősítsék a környezettudatosságot mind a munkavállalókban, mind pedig a vevőikben, például környezettudatos terméket kínálnak, elektronikus csatornákat használnak, vagy a szállítóktól csak környezetbarát termékeket vásárol.
Nem hisznek nekik
Egy tavaly májusi felmérés szerint az emberek többsége azt gondolja, hogy cégek nem fordítanak elég figyelmet a társadalmi hasznosságra vagy a fenntartható fejlődésre. A többség véleménye az, hogy ha csinál is ilyesmit a cég, az csak imidzsjavítás, nem pedig komoly cél.
Pedig a CSR-rel foglalkozó hazai tanácsadó cégek megerősítik, hogy a vállalatok ma már a stratégiájukban feltüntetnek társadalmi hasznossági, a fenntarthatóság felé mutató célokat, azaz törekednek arra, hogy a fenntarthatóság értéke a vállalati márka része legyen.
Nagy Péter hangsúlyozta: abban a vevőnek, a fogyasztónak, sőt a vállalat munkavállalóinak is nagy szerepe van, hogy elfogadja-e, előnyben részesíti-e a környezettudatos terméket, vagy technológiát.
A PriceWaterhouseCoopers menedzsere szerint a magyar lakosság egyre növekvő hányada környezettudatos, de arányuk nem nő radikálisan.