Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke az InfoRádióban elmondta: az év első három hónapjában csaknem 42 ezer autót értékesítettek Magyarországon, 5,3 százalékkal, azaz több mint kétezer darabbal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Az eladott járművek 87 százaléka közép- vagy kiskategóriás autó. A legkisebb veszteséget a drágább márkák értékesítői könyvelhették el.
Az autók csaknem harmadát készpénzért vásárolták, kétharmadát pedig valamilyen pénzügyi konstrukció - hitel vagy lízing - keretében.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete nemrég körlevelet küldött az autóértékesítőknek, a hitelező és a lízingcégeknek.
Ebben a PSZÁF azt sorolja fel, hogy milyen üzleti gyakorlatot kell követni a finanszírozás kapcsán.
Binder István, a felügyelet szóvivője elmondta: mivel az autópiacon rendkívül éles verseny alakult ki, az értékesítők egyre kecsegtetőbb ajánlatokkal bombázzák a vevőket. Ezeknek azonban a vevők gyakran nem tudnak eleget tenni.
Újabban már casco nélkül is lehet új autót hitelre venni. Sok vevő azonban még azt sem tudja, hogy lízing- vagy hitelszerződést kötött-e a finanszírozóval.