Melyek a kedvenc autómárkák?

Infostart
2007. április 13. 13:20
Az év első három hónapjában az újonnan csatlakozott európai uniós országok közül csak Magyarországon és Szlovéniában csökkent az eladott autók száma.

A tizenöt régi uniós tagállamban egy százalékkal esett vissza az autóeladások száma a tavalyi első negyedévhez képest, közölte az európai autógyártók brüsszeli székhelyű szövetsége.

A régi tagállamok közül a finnek autóvásárlási kedve esett vissza leginkább, ott több mint nyolc százalékos volt az elmaradás 2006 első negyedéhez képest.

A svédek viszont majdnem tizenkét százalékkal több autót vettek. Az unió gazdasági motorjának számító Németországban tíz százalékos volt a visszaesés, de még így is ott adták el a legtöbb autót, majdnem 800 ezret.

A 2004-es csatlakozók többségében nőtt az eladás

Málta és Ciprus nem szerepel a statisztikában, a 2004 óta csatlakozott többi tíz uniós országban átlagosan majdnem tizennégy százalékkal nőttek az eladások, kivétel csupán Szlovénia, ahonnan két tized százalékos visszaesést jeleztek, illetve Magyarország, ahol hat és fél százalékkal kevesebb autót adtak el az első negyedévben, szám szerint 44.940 darabot.

Ami a gyártók versenyét illeti, némi visszaesés ellenére továbbra is vezet a Volkswagen csoport, amely a Volkswagenen kívül az Audit, Skodát, Seatot valamint három kisebb luxusmárkát gyárt.

Második a Peugeot és Citroen gyártója, a francia PSA csoport, harmadik pedig a Ford csoport - hozzájuk tartozik a Volvo, a Land Rover és a Jaguár. A Magyarországon gyártott Suzuki a kontinensen csupán tizennegyedik helyen végzett.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást