A Vodafone azért tiltotta le számlás előfizetőinek kimenő hívásait, mert a számlázási hónap közben átléptek egy bizonyos értékhatárt, erről a határról azonban a szolgáltató nem tájékoztatta kellően átlátható módon az ügyfeleket - mondta az InfoRádiónak a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője.
Az információt a Vodafone csupán az általános szerződési feltételekben tüntette fel - közölte Márton György.
Önvédelem
Hozzátette: így a szolgáltató nyitva hagyta magának azt a lehetőséget, hogy ha az előfizető - véleménye szerint - túl nagy számlát csinált egy hónapon belül, egyirányúsíthatta a szolgáltatást, vagyis az ügyfél telefonját csak a hívások fogadására tette alkalmassá.
Márton György úgy véli: ez a Vodafone számára egyfajta önvédelem volt, amely adott esetben az ügyfélnek is jó lehetett volna, amennyiben a szolgáltató értesíti az ügyfelet arról, hogy az eddigi fogyasztói szokásoktól eltérően drasztikusan megugrott a forgalma.
Már korábban is büntettek emiatt
Abban a hat esetben azonban, amely alapján kirótták a bírságot, különböző összegeket telefonáltak el az ügyfelek, és hónap közben egyirányúsították a szolgáltatásukat anélkül, hogy értesítették volna őket.
Az NHH szóvivője elmondta: több panasz is érkezett már az ügyben a szervezethez, azonban eddig jóval enyhébb ítéleteket hozott a hatóság, és már korábban is felszólította a Vodafone-t, hogy rendezze a helyzetet.