A környezetvédők szerint elsősorban a nagy német autógyártók lobbiereje miatt sikeredett meglehetősen szerényre az Európai Unió önmaga számára kitűzött széndioxid-kibocsátási terve.
Van azonban Németországban egy reménybeli autógyártó, aki nemrég mutatott be egy olyan sportkocsit, amelynek 160 kilométeres végsebességéhez hihetetlennek tűnő, alig másfél literes gázolaj-fogyasztás társul.
Az 1500 köbcentis, kéthengeres turbódízel motor az autó közepén kapott helyet és a takarékosság jegyében a kocsi - a légkondicionálótól eltekintve - spártainak mondható, így a súlyát is sikerült alig 450 kilóra fogyasztani.
Ez kevesebb, mint egy harmada egy hagyományos kétüléses sportkocsi súlyának.
Nem hagyományos forma
A könnyű, ám mégis kellően merev szerkezet érdekében a tervezők olyan autót alkottak, amit, ha majd megjelenik a piacon, mndenképpen szokni kell: nincs például hagyományos ajtaja - legalábbis oldalt nem.
Az első ülésekre úgy lehet bejutni, hogy az ember felhajtja a kocsi orrát - ilyenkor azzal együtt emelkedik a műszerfal és a kormány is.
Hátra egy hasonló módon felfelé nyíló tető alatt kell bebújni, ráadásul a hátsó ülések hátrafelé néznek. A húsz lóerős motor persze gyorsulási versenyekre sem nagyon nevezhet be, mert bő húsz másodperc alatt éri csak el a száz kilométeres sebességet.
Mindezekért kárpótolhat viszont a másfél literes fogyasztás és a tervezett, alig tizenegyezer eurós, vagyis kétmillió nyolcszázezer forint körüli ár.