A Wal-Mart tavalyi árbevétele - amely egyébként jó tíz százalékkal nőtt 2005-höz képest - 316 milliárd dollár volt. Ez hatvanezer milliárd forintnak felel meg, ami önmagában már elég nehezen felfogható összeg, de viszonyításként talán annyit, hogy ez a magyar GDP-nek szinte pontosan a négyszerese.
Az amerikai óriáscég nettó nyeresége 11,2 milliárd dollár volt, ami a forgalomhoz képest csupán három és fél százalék, de ez híven tükrözi a cég kezdetektől, azaz 1962-től vallott üzleti modelljét: a versenytársaknál kicsit olcsóbban, lényegesen több árut eladni.
Két országban nem jött be
A tavalyi üzleti eredmény annak ellenére is jól alakult, hogy az amerikai cég kénytelen volt megválni két külföldi bolthálózatától is, amelyek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket: Dél-Koreában és Németországban sem tudták állni a versenyt a helyi konkurenciával.
Tavaly a Wal-Mart teljes árbevételének egyötöde származott az Egyesült Államokon kívüli boltokból, tehát továbbra is az otthoni eladások a döntőek. Ezekről talán annyit, hogy tavaly az amerikai vásárlók száma ötmilliárd volt.
A már említett két külföldi kudarcot ellensúlyozandó, a Wal-Mart nemrég jelentette be, hogy meg akarja vetni a lábát az indiai piacon és idén kezdeti lépésként néhány száz szupermarketet nyit az országban.