A cseh Hospodarské Noviny napilap a Skoda igazgatótanácsának egyik tagjára, Martin Jahn-ra hivatkozva azt írja szerdai számában, hogy az autógyár áthelyezheti termelését, ha az Európai Unió szigorítja a szennyező anyagokra megállapított kibocsátási normákat.
Az Európai Bizottság esetleges szigorító döntése (melynek értelmében az EU-ban eladható autók széndioxid-kibocsátását a jelenlegi 161 gramm/kilométerről 2012-re átlagosan 130 gramm/kilométerben maximálja) a Skoda számára 2500 euróig terjedő mértékben megdrágítja egy-egy kocsi gyártását, mondta Martin Jahn.
A Volkswagen csoporthoz tartozó Skodának Indiában már van gyára, és Oroszországban is épít egyet jelenleg. Az autógyár tavaly rekord mennyiségű, 556 443 kocsit gyártott Csehországban, 12,5 százalékkal többet, mint 2005-ben. Az idei terv 580 ezer.
Eladott autóinak száma tavaly 549 667 volt, szintén rekord szám, a piaci átlagot meghaladó 11,7 százalékkal több a 2005-ösnél. Nyugat-Európában 9,1 százalékkal nőtt az értékesítés, 301 343 autóra, a piaci részaránya 2,1 százalékra javult 1,9 százalékról, fő piacai Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország és Ausztria.
Nyugat-Európában a világ összes autógyára 15 364 997 új autót adott el tavaly, mindössze 0,7 százalékkal többet, mint 2005-ben, az európai autógyártók szövetségének (ACEA) adatai szerint.
Közép- és Kelet-Európában (Csehországon kívül) 146 612 kocsit adott el, 21,6 százalékkal többet a 2005-ösnél. Piacvezető maradt Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Bulgáriában, Litvániában és Boszniában.