Mi úgy kalkuláljuk, hogy 4-8 milliárd forinttal nő az árbevétel. Az első évben nagyjából néggyel, a másodiktól 8 milliárddal. Ez 80 százalék erejéig a cég veszteségét fogja csökkenteni.
Mit fognak ebből érezni az utasok? Lesz-e valamilyen előnyük?
Hatalmas előnyeik lesznek, a OneWorld teljes hálózatán gyűjthetik a törzsutaspontjaikat. A szövetség 700 repülőtérre repül, 9 ezer felszállása van naponta 2500 géppel, egy jeggyel pedig körbe lehet repülni a világot. Kinyílik a világ a Malév utasai előtt.
Önök még tavaly kérték felvételüket a szövetségbe, akkor azonban még nem volt szó a privatizációról, legalábbis nem olyan formában, mint most. Az esetleges tulajdonosváltás érintheti-e a szövetséghez való tartozást?
Elvileg igen, de a Malév menedzsmentje és a jelenlegi tulajdonos is azon van, hogy a tagság biztosítva legyen. Én az első visszajelzések alapján nagyon reménykedek abban, hogy semmiféle változás a csatlakozási folyamatban nem lesz.
A tagság emeli-e a Malév értékét?
Egészen biztosan emeli a privatizációban, azért voltak idén lényegesen jobb ajánlatok, mint tavaly, mert egyrészt a tagság már biztos volt a privatizációs pályázat kiírásakor, másrészt a Malévnak van két nagyon értékes leányvállalata, amely szintén a cég értékét növeli.