Wolfgang Tiefensee a vasút részleges privatizálását a versenyképesség zálogának nevezte, és utalt arra, hogy a jelenlegi alkalmazottaknak 2010-ig szavatolják munkahelyüket.
A közlekedésügyi miniszter elmondta azt is, hogy a jövő év elejére elkészül a vasút magánkézbe adását szabályozó törvény.
Ez lehetővé teszi, hogy az új tulajdonos a tőzsdén értékesítse a vasúti részvényeket.
Az így befolyó összegekből további korszerűsítési munkálatok pénzelését szeretnék biztosítani, mert csak így remélhető a nemzetközi versenyképesség fenntartása.
A privatizálásban komoly szerepet játszott a vasút eladósodása, amelynek összege jelenleg eléri a 15 milliárd eurót.
Tiefensee ezzel kapcsolatban utalt arra, hogy a magánosításig az állam nem invesztál többé a hálózat fenntartásába illetve modernizálásába.
Nem titkolta azt sem, hogy a majdani tulajdonosnak szavatolnia kell a sínhálózat folyamatos korszerűsítését is, ezért döntött a kormány csupán részleges privatizálás mellett.