A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője az InfoRádióban azt mondta, hogy általában termékeket vizsgálnak. A problémák általában a célzott hipermarket-ellenőrzés során jelentkeznek, a közelmúltban egy hét alatt több mint 33 millió forintnyi fogyasztóvédelmi bírságot és 22,5 millió forintnyi minőségvédelmi bírságot (elsősorban élelmiszerekre) szabtak ki.
Kathy Attila hangsúlyozta, hogy valamennyi vizsgált hipermarket esetében volt valamilyen probléma. A szóvivő kiemelte, hogy a most megjelent, a Tescóban tapasztalható állítólagos problémákról szóló gyűjtést bárki tud csinálni, aki akar.
"Én nem gondolom azt, hogy az ellenőrzés eredménye alapján bármely hipermarketet ki lehetne emelni azzal, hogy az sokkal rosszabb lenne, mint a többi" - fogalmazott Kathy Attila.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője szerint csalóka lenne panaszokból felállítani rangsort, mert egy áruház minősítéséhez sok mindent kellene figyelembe venni. Még a fogyasztói panaszok száma sem feltétlenül biztos, hogy árulkodó, hiszen sok olyan fogyasztó van, aki nem jelenti be a panaszát - mondta Kathy Attila.
A fogyasztóvédők szerint a nagy számok törvénye miatt a legáltalánosabb probléma a termékekről szóló tájékoztatás és az árak feltüntetésének hiánya, valamint a lejárati idő utáni forgalmazás.