Jövőre 982,7 milliárd forint áll a gazdasági tárca rendelkezésére. Ebből 751 milliárd jut majd fejlesztésekre.
Kóka János elmondta: az előző évihez képet csaknem kétszeresére nőtt a tárca költségvetése, ám ennek fő részét a közlekedési reform emészti fel.
A 2007-es évben 317 milliárd forintot fordítanak az utak fejlesztésére, és 223 milliárd forint jut a vasút korszerűsítésére.
A spórolás jegyében
Jövőre a gazdasági tárca az intézményrendszer korszerűsítése címén 1.100 dolgozótól válik meg, amitől 15 milliárd forintos megtakarítást várnak.
A további spórolás jegyében csökken a gázártámogatásra fordított összeg is. A korábbi 106 milliárd forint helyett 102 milliárd forint szerepel a tervekben.
Kóka János szerint kiemelt cél, hogy az elkövetkező 10-15 évben 20százalékkal csökkenjen a háztartások energiafelhasználása, ezért pályázatokkal támogatják a fűtési rendszerek korszerűsítését és az épületszigetelést.
Fidesz: érhetetlen és inkorrekt
A Fidesz szóvivője érthetetlennek és inkorrektnek nevezte, hogy Kóka János versenyképességről, kis - és középvállalkozások nagy mértékű kormányzati támogatásáról és az államháztartási hiány lefaragásáról beszélt.
Szijjártó Péter szerint a gazdasági miniszternek inkább arról kellett volna számot adnia, hogy mennyiben felelős a kialakult gazdasági válságért és a költségvetés összeomlásáért.