Új uniós kereskedelmi stratégia az unióban

InfoRádió / MTI
2006. október 4. 21:11
Új uniós kereskedelmi stratégiát jelentett be az Európai Bizottság.

A testület kétoldalú nemzetközi egyezményekkel akarja az eddiginél határozottabban segíteni az európai cégek versenyképességét.

A közösség kereskedelmi ügyekért felelős biztosa azt mondta: meg kell szüntetni azt a gyakorlatot, amely az azonos nemzethez tartozó vállalatok között előnyöket biztosít, ugyanakkor az unión kívüli térségek felé nagyobb piaci aktivitást kell mutatni.

Peter Mandelson hangsúlyozta: az új stratégia részeként a szellemi tulajdon korszerűbb védelmet kapna, és felülvizsgálnák az unió dömpingellenes szabályait.

Üzleti körök kedvezően fogadták az elképzelést, jogvédő szervezetek viszont arra hívták fel a figyelmet, hogy a változtatásokkal az unión kívüli szegény országok cégeinek még kisebb esélyük lesz felvenni a versenyt a nagy multinacionális vállalatokkal.