A Ford az elővásárlási jogot még 2000-ben a Land Rover terepjárógyártóval együtt vette meg a BMW-től.
Az elmúlt hetekben még arról számoltak be a híradások, hogy egy kínai autógyártóval tárgyal a BMW, amely akár 11 millió fontot is kész lett volna fizetni a márkanévért, a Fordnak a szerződés szerint viszont csak 6 millió fontot kell átutalnia.
A második legnagyobb amerikai autógyártó nem közölt részleteket sem a vételárról, sem a vállalat terveiről. Csupán annyit szögezett le, hogy nem áll szándékában értékesíteni a Rover márkanevet.
Amikor a Rover 2005-ben fizetésképtelenné vált, egy kínai autógyár vette meg a sportkocsigyártás jogát az angliai cégtől. A Shanghai Automative-nak azonban a márkajelzést is meg kell vásárolnia az egykor Rover 25, 45 és 75 néven ismert autók számára.
A Ford úgy tűnik, nem azért élt elővásárlási jogával, hogy Rover márkanéven új modellek gyártásába kezdjen, hanem azért, hogy megakadályozza azt, hogy a Land Rover hajócskás emblémája kínai autókon bukkanjon fel a jövőben.