Az amerikai hazai piacon kívül a legnagyobb a brit ASDA hálózat, amely tavaly az Egyesült Államokon kívüli árbevétel közel felét adta. Ehhez képest jelentéktelennek tűnik a 85 német bolt eladása, ám mindenképpen stratégiai vereségnek számít, mert a cég nem tudta megvetni lábát Európa legnagyobb piacán.
A WalMart a kudarcért a német gazdaság stagnálását okolja. Persze a bukás egyik komoly tényezője a német kiskereskedelmi piacot nyomasztó árverseny is. Ebben a versenyben a WalMart nem tudta tartani a lépést a két nagy német vetélytárssal, az Aldival és Metroval.
Egymilliárd dollárt buknak
Az amerikai cég 85 szupermarketjét a Metro veszi meg, ráadásul úgy, hogy az eladó kifizeti azok kilenc év alatt felhalmozott adósságát, így a WalMart a tranzakción egymilliárd dollárt veszít.
A hírre a WalMart részvényei alig mozdultak meg, hiszen ez az egy milliárd dollár alig három tized százaléka a cég tavalyi, 316 milliárd dolláros árbevételének.
A német áruházláncok pedig megnyerték ugyan az amerikaiakkal vívott csatát a hazai pályán, de ők is egyre szűkülő árréssel és minimális nyereséggel működnek csak.
A Metro például - amely 550 áruházának a fele Németországban van - nemrég veszített el egy ütközetet a német szakszervezetekkel, akik miatt le kellett mondania arról a tervéről, hogy a dolgozók munkaidejét fizetésemelés nélkül hosszabbítsa meg.