A szervezet közleményében emlékeztet arra: a Malév a korábbi jegykiállítási díjnak megfelelő összeget 2006. február 8-tól jegykezelési költség címen fizetteti ki az utazókkal.
A szövetség ezért arra kéri a bíróságot, hogy mondja ki: a jegykezelési költség kifizettetése tisztességtelen szerződési feltétel, továbbá kötelezze a Malévet a díj visszafizetésére.
Az eljárás miatt a Gazdasági Versenyhivatalnál is bejelentést tesz a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.
A Malév szerint az újonnan bevezetett jegykezelési költség megfelel a jogszabályoknak. A légitársaság közleményében úgy fogalmaz: a díj az utas igényeinek megfelelően differenciáltan jeleníti meg a jegy fajtájának, az utashoz történő eljuttatásának, és az azzal összefüggő szolgáltatásoknak a költségeit.