Problémás lehet a munkavállalók lejelentése

Infostart
2006. február 13. 19:28
Januártól a munkavállalók adatait már csak floppyn, vagy elektronikus úton jelenthetik be a foglalkoztatók. Az Országos Egészségbiztosítási Pénztárhoz (OEP) már nem lehet papíron bejelentést tenni. Az újítás számos technikai nehézséget okoz, a helytelen adatközlés viszont bírsággal szankcionálható.

A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének képviselője az InfoRádióban azt mondta: a biztosítotti jogviszonyt a létrejötte előtti napon, megszűnését pedig nyolc napon belül kell bejelenteni az OEP-hez.

Ruszin Zsolt elmondta: mindezt két módon lehet bejelenteni, floppyn, vagy elektronikus levélben.

Mivel a cégek akár naponta is bejelenthetnek egy-egy munkavállalót, a floppys megoldás szinte szóba se jöhet.

A másik eljárásból viszont "kispóroltak" egy aláíró szoftvert, ezért mindenkit arra kérnek, hogy saját levelezőprogramján keresztül küldje el az adatokat.

Megoldás lett volna az is, ha az egészségbiztosító a már kiépített ügyfélkaput használta volna - mondta Ruszin Zsolt.

Szerinte a frissen kifejlesztett program hibái akkor derülnek ki, amikor már tömegesen alkalmaznák a rendszert.

Ha valaki nem jelenti be időben egy munkavállalóját, az OEP és az APEH is vizsgálhatja, és akár több százezer forintra is büntetheti.

Az OEP nem tud panaszokról

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár főosztályvezetője szerint a számítógépes programok használatával kapcsolatban idáig csak  elenyésző számban érkeztek kérdések és panaszok.

Soczóné Farkasinszki Ildikó szerint ugyan a technikai információk bárki számára elérhetők, probléma esetén az egészségbiztosítási pénztár munkatársai minden segítséget megadnak.

Azok a cégek, amelyek legfeljebb öt embert foglalkozhatnak, továbbra is beadhatják az eddigi formanyomtatványon a bejelentésüket, igaz, ezt a lehetőséget kérelmezniük kell.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást