A közösségi média jelentős szerepet játszik a fiatalok életében: az NMHH kutatása szerint a gyermekek a népszerűbb közösségi oldalakat napi szinten használják, például a TikTokot a 13 és 17 év közötti fiatalok 65 százaléka, míg az Instagramot 62 százalékuk látogatja meg naponta legalább egyszer – olvasható a hatóság közleményében.
Mivel azonban a szülők nem mindig tudhatják teljes bizonyossággal, hogy pontosan mi történik a képernyőkön, amikor a gyerekek mobiloznak, kiemelten fontos a fiatalokat tudatosságra nevelni, hogy felelős döntéseket hozzanak a különféle alkalmazások használata során – hívta fel a figyelmet az NMHH.
A Sztorik a zsebben - történetek a közösségi médiából öt történeten keresztül vezeti be az olvasót a közösségi média kockázataiba, hatásaiba vagy éppen a használatában rejlő lehetőségekbe.
A sztorik szereplői egy osztálykiránduláson járnak, ahol az eseményeket a különböző közösségi platformok is alakítják. A kiadvány célja olyan kontextusban beszélni a közösségi média velejáróiról, ami a fiatalok számára is könnyen befogadható lehet, a számukra is ismerős helyzetekről pedig ők maguk is véleményt alkothatnak - ismertették a közleményben.
Hozzátették, hogy a füzet végén, az öt történettől elkülönítve kaptak helyet a fontosabb útmutatások az intim képek megosztásának veszélyéről, az online és az offline személyiség elkülönüléséről, a célzott tartalmak működéséről, de helyet kap benne a hiteles tájékozódás problémaköre, az online kihívások veszélyei és a közösségi médiában megjelenő idealizált kép kérdése is.
A kiegészítő tartalmakat, hivatkozásokat a kiadványban elhelyezett QR-kódokra kattintva lehet megnyitni – jegyezték meg.
Az új kiadvány elérhető ezen az oldalon, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat által a hétvégére szervezett Városligeti Gyermeknapon pedig kézbe is lehet majd venni a Biztonságos Internet Sátorban.