A Jaguar Land Rover (JLR) a Chery autógyártó Exeed nevű márkájának a platformját fogja használni tisztán elektromos hajtású és tölthető hibrid (plug-in) autóihoz, az erről szóló szerződés aláírása már csak napok kérdése a kínai 36kr híradása szerint - írja a VG.hu. A Chery elnöke, Yin Tongyue említette ezt az Exeed vasárnapi szakmai eseményén.
A lap azt írja,
a gyártást is közösen végzik majd, a Tata Motors és a Chery korábban létrehozott, fele-fele arányban birtokolt kínai üzemében.
A JLR feltett szándéka, hogy 2030-ra teljesen elektromossá tegye modellkínálatát, és ehhez volt szüksége a fejlesztésekben nála jóval előbbre járó kínai partnerre. A tavaly áprilisban a nevét hivatalosan JLR-re lerövidítő brit-indiai autógyártó azt is jelezte, hogy négy különálló márkára válik szét, a portfóliójában:
- Jaguar,
- Defender,
- Discovery
- és Range Rover.
Mint írják, a négy márka már külön életet él, és a benzin utáni világra készül. Erre utal az is, hogy a következő öt évben 15 milliárd fontot fektetnek be, főként gyárfejlesztésekre, új modellek fejlesztésére.
A jelenlegi tervek szerint a Jaguar márka első, Exeed-alapokra épített, tisztán elektromos hajtású járműve akár már az idén a kereskedőkhöz kerülhet.
A lap azt is említi, hogy a legnagyobb autógyártók közül is vannak, akik hasonlóan gondolkodnak, így tett a Volkswagen is. A német gyártó az Xpenggel írt alá együttműködési szerződést még tavaly júliusban, melynek értelmében a németek 700 millió dollárért 4,99 százalékos tulajdonrészt vásárolnak a kínai piacot kívülről-belülről kiválóan ismerő partnerükben, majd egy vegyes vállalat keretében Hefejben gyártó- és kutatás-fejlesztési bázist hoznak létre, ahol az első körben két, Volkswagen márkanév alatt forgalmazandó, új generációs, középkategóriás járműcsalád készül majd 2026-tól. Az első közös autójuk egy középkategóriás városi terepjáró lesz.