Ez lenne a cégvezető válasza az EU-ban bevezetett új internetes platformszabályozásra - írja az Insider cikke alapján a 24.hu. Az Európai Unió augusztusban fogadta el a digitális szolgáltatásokról szóló törvényt (DSA), amely egyebek mellett az álhírek, káros tartalmak megakadályozása érdekében betiltotta a célzott hirdetések és tartalmak közzétételét. Ez alaposan átformálja a reklámpiacot is, ami nem tetszik az X (Twitter) tulajdonosának.
Elon Musk egy ideje már küzd azzal, hogy jövedelmezővé tegye az X-re átkeresztelt platformot, ennek részeként nemrégiben jelentette be, hogy bizonyos országokban fizetőssé válhat a kommentelés, erről az Infostart is beszámolt.
A profitszerzést viszont nem segíti, ha a DSA-törvény megsértése miatt jelentős bírságokat szabhatnak ki a vállalatra.
Ráadásul úgy nehéz lenne betartani az uniós előírásokat, hogy a milliárdos a platform megvásárlása után sürgősen elbocsájtotta a moderátorok és tényellenőrök jelentős részét. Musk korábban többször is jelezte, hogy az európai piac egyébként is kicsi, mindössze 9 százaléka az X felhasználóknak, a fő bázist az USA, Anglia és Japán alkotja.