A teljes képernyőn elterülő reklámok sokakat zavarnak. A Google-nél csak azok az alkalmazások küldhetnek ilyet, amelynél a felhasználó engedélyt ad rá – írja a hvg.hu.
A GSMArena szerint az ilyen reklámok mögött az Android operációs rendszer USE_FULL_SCREEN_INTENT nevű jogosultsága áll. Ez a jogosultság szükséges például a hívásokat bonyolító alkalmazásnak ahhoz, hogy egy hívás esetén teljes képernyőn megjelenhessen. A gondot az jelenti, hogy néhány alkalmazásfejlesztő szívesen visszaél ezzel a jogosultsággal, hogy a tartalmat egy az egyben kitakaró hirdetéseket jelenítsen meg.
Az Android 14-re frissítő felhasználók könnyen tehetnek majd az ilyen visszaélések ellen:
alkalmazásonként lehet majd engedélyezni vagy tiltani a jogosultságot.
Amikor felkerül a mobilra egy új alkalmazás, akkor – a hívásokat és riasztásokat kezelő appok kivételével – alaphelyzetben tiltva lesz a jogosultság, tehát a felhasználó kifejezett engedélye után tudnak csak ilyesmit csinálni a programok. A már a mobilon lévő appoknál kézzel lehet majd megvonni a jogosultságot.