Nyitókép: 4kodiak/Getty Images

Kemény döntést hozott a YouTube: lesz, akinek fizetnie kell

Infostart
2023. május 12. 05:40
A reklámblokkoláshoz nyúlt hozza a platform.

Bizonyítást nyert, hogy a YouTube tesztelni kezdte a reklámblokkolókat használók kitiltását a szolgáltatásából - írja az Origo.

Az esetükben a videómegosztó egy felugró felületet jelenít meg, miszerint nem megengedett a hirdetések blokkolása, kapcsolják ki a funkciót a böngészőjükben, vagy fizessenek elő a többek közt reklámmentesítést kínáló YouTube Premiumra.

A YouTube már régóta folyamatosan emeli a hirdetések mennyiségét, ráadásul a videókba való belepörgetéskor sem veszi figyelembe, hogy addig ténylegesen mennyit tekintettek meg belőle a nézők. Emiatt ha valaki megnézi a videó betöltésekor megjelent két-három hirdetést, majd azonnal átkattint mondjuk a videó közepére, akkor azonnal beugorhat egy újabb reklámblokk.

Az írás szerint erősen kérdéses, hogy mennyi értelme van a kezdeményezésnek, de a YouTube illetékesei szerint nyilvánvalóan megér egy próbát a reklámblokkolás elleni harc.