Nyitókép: 5./15 WEST/Getty Images

Komoly hadüzenetet küldött a TikTok a YouTube-nak

Infostart
2022. december 18. 10:57
Kiválasztott felhasználók kisebb csoportja világszerte ízlelgethet egy új formátumot.

Lehetővé tenné a TikTok a fekvő felvételeket. Egyes szakértők szerint az a riválisokkal szemben adhat versenyelőnyt a videómegosztó kezébe: korábban a portré módban rögzített, virális videók segítettek a platformnak abban, hogy a világ legdinamikusabban növekvő közösségi felületévé válhasson - írja a BBC.

Jelenleg azonban egyes országokban, mint az USA-ban vagy Ausztráliban, biztonsági aggályok merültek fel használatával kapcsolatban.

A TikTok azt is nyilvánosságra hozta, hogy akár 10 perces videók megosztását is lehetővé fogja tenni - eddig legfeljebb 3 perc lehetett egy, a felületére feltöltött felvétel.

"A TikTok egy ideje már a YouTube fenségterületére lépett a hosszabb, 10 perces videókkal, és a fiatalabb korosztály körében folyamatosan megelőzi a YouTube-ot.

Úgy tűnik, most az a célja, hogy egy érettebb közönséget szólítson meg: azokat, akik a YouTube-ot információszerzésre és tanulásra használják,

amihez a teljes képernyős mód kívánatosabb lenne" - vélekedik Paul Triolo, az Albright Stonebridge Group tanácsadó cég technológiai szakértője.

Carolina Milanesi techszakértő úgy véli, a TikTok így vonzóbbá válhat a tartalomgyártók számára, ugyanis a cég számára aggasztó lehetett, hogy a YouTube Shorts - a rövid videós szekció - meglehetősen népszerű lett a bevezetése óta.

Jonathon Hutchinson, a Sydney Egyetem oktatója szerint "a YouTube lényegesen magasabb gyártási értékekkel rendelkezik, és a felhasználók hosszú idő alatt tudnak csak egy újfajta gyártási esztétikához alkalmazkodni. A TikTok továbbra is

az első számú filmgyártási platform marad

a rövidebb és vitathatatlanul érdekesebb tartalomgyártáshoz.

A TikTokot már közel 4 milliárd felhasználó töltötte ke, a legnépszerűbb applikáció a fiatalok körében.