Az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetségének adatai szerint 7,7 milliárd dollárra nőttek a kiskereskedelmi forgalomban értékesített zeneeladások az év első felében, ami éves összehasonlításban 10 százalékos bővülést jelent – írja a vg.hu.
A zenepiacon továbbra is a streaming aránya a legmagasabb 84 százalékkal, ilyen formában 6,5 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak zenei tartalmakra. A fizikai hanghordozók piaci részesedése tíz százalék, amit a letöltések követnek három százalékkal, majd a zenei licencdíj-bevételek két százalékkal.
A Variety szaklap szerint a statisztikai adatokon belül
a legizgalmasabb a hanglemezeladások immár 2006 óta tartó növekedése.
Az év első felében az Egyesült Államokban 15,7 százalékkal, 21,8 millióra nőtt az értékesített darabszám, 460 millióról 570 millió dollárra emelkedtek az eladások.
A szaklap szerint a fizikai hanghordozók piaca különösen érdekes, hiszen 2021-ben sem esett vissza az értékesítés, holott a világjárvány miatt több lemezbolt bezárt - igaz, az online forgalmazással nem álltak le. Különösen a hanglemezek értékesítésére "feküdtek rá", melyek a CD-knél általában 2-2,5-szer magasabb áron adhatók el.
A zeneipar fő bevételforrása a streaming, azon belül is a fizetős előfizetésekből származó bevétel.
Ez a 6,5 milliárd dolláros piacon ötmilliárd dollárt tesz ki, tíz százalékkal többet, mint 2021 első felében.
A zeneiparnak másfelől is érkezik bevételi forrása: Spotifyon vagy a YouTube Musicon hallgatott zeneszámok közé beágyazott reklámok 16 százalékkal több, 871 millió dollár bevételt termeltek. Amióta van streaming, szinte teljesen leszokott a lakosság a letöltésekről. A teljes albumletöltések húsz százalékkal kevesebb, 122 millió dollárt hoztak, egy-egy zeneszám letöltésére pedig 113 millió dollárt szántak az amerikaiak.