Nyitókép: hegyvidek.hu

Herczeg Zoltán elárulta, hogy készül a Dining Guide étteremkalauz

Infostart / InfoRádió - Virányi Zsolt
2021. augusztus 11. 06:18
450-500 vendéglátóhelyet jártak be a Dining Guide Étteremkalauz munkatársai, hogy elkészüljön a legújabb kiadvány, amely óriási segítséget jelenthet az éttermek és cukrászdák közötti tájékozódásban fogyasztóvédelmi szempontból is – mondta el az InfoRádiónak az étteremkalauz igazgatója.

Herczeg Zoltán elmondta, hogy a Dining Guide húsz éve készít étteremkalauzt, nyomtatott formában hat éve érhető el. 450-500 vendéglátóhelyet volt lehetőségük akár több alkalommal is meglátogatni az országban.

„Ezek nem éttermi helyezések és díjak, hanem nekünk, fogyasztóknak segítenek a mindennapjainkban eligazodni” – hívta föl a figyelmet Herczeg Zoltán. Nemcsak a tányérokat értékelik, hanem figyelembe veszik, hogy

mi történik a vendéggel az érkezéstől a távozásig.

A praktikusságot helyezték a fókuszba az anyag összeállításánál.

  • Az első kategória a fine dining,
  • a következő a bisztró, ezt ők étteremnek hívják,
  • a harmadik az alternatív vendéglátóhelyek, régebbi szóhasználat szerint street food, de ennél színesebb ez a kategória, nem pusztán olyan helyek szerepelnek itt, ahol utcán állva lehet enni.
  • Negyedik éve a cukrászdák terén is igyekeznek segíteni azzal, hogy 25-ös rangsort állítanak föl a legjobbak között.

Első szempont a bírálatnál az étterem ígérete és annak teljesítése – mondta az igazgató. Figyelnek mindent az asztalfoglalástól és a kiszolgálástól, a felhasznált anyagokon és evőeszközökön át az ételek minőségéig. Sok helyről informálódnak, mielőtt elmennek egy helyre.

„A minősítések természetesen az adott kategórián belüli szabályok szerint alakulnak ki” – mondta. Nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a kategóriák a felhasználó számára egyértelműen elhatároltak legyenek.

Titokban látogatnak, tíz ember végzi a tesztelést.

Herczeg Zoltán szerint nehéz összehasonlítani a budapesti és vidéki gasztronómiát, mert a fővárosban a külföldi turisták által érkező igény magasabb nívót hozott létre.

„A magyar vidék szerényebb, a vidéki ember kevesebbet jár étterembe és ott kevesebbet fogyaszt, de a vidék szépen zárkózik föl, egyre több helyen jelennek meg ott is Budapesten tanult, szocializálódott séfek” – mondta. Tapasztalataik szerint a felkapottabb vidéki desztinációk – mint amilyen a Balaton – is elsősorban budapesti vendégekre alapoznak.

Úgy látja, a szállodák és az éttermek országosan mindenhol megsínylették a koronavírus-járványt, sokként érte meg a szakma a pandémiát. Arra számít, hogy nagy vízválasztónak bizonyul majd a Covid,

másfajta vendéglátást fogunk tapasztalni utána, mint ami előtte volt, nem feltétlenül rosszabbat vagy jobbat, mást

– hangsúlyozta. Félve mondja ebben a nehéz helyzetben, de szerinte így lesz: az éttermek a járvány hatására nagyobb figyelemmel fordulnak majd a hazai vendégek felé, és ez jót fog tenni a magyar gasztronómiának.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Herczeg Zoltán: a vidéki vendéglátás el van maradva a budapestitől, de zárkózik
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást