Sokan még ma is azt hiszik, hogy általánosan elfogadott szabály a magyar utakon, hogy a megengedett sebességet valamilyen mértékben át lehet lépni, van egyfajta tűréshatár, ami alatt nem büntetnek meg. Ez azonban csapda. Ilyenről ugyanis Magyarországon szó sincs, de sajnos még mindig rengetegen vannak azok, akik nincsenek pontosan tisztában a szabályokkal – emlékeztet összeállításában a Pénzcentrum.
Magyarországon jelenleg kétféle gyorshajtás létezik.
Az egyik, amit az automatikus rendszer néz (itt objektív felelősség van, hiszen a gép nem tudja, ki vezette az autót), és van a helyszíni ellenőrzés, a kettő pedig teljesen külön dolog. Olyannyira, hogyha például a rendőr a helyszínen ellenőrzi az embert, fogja a műszerét és lefotózza az illetőt, akkor akár azért is megbüntethet bárkit, ha a megengedett 60 km/óra helyett 61-el ment. Ezt pedig sokan a mai napig nem tudják. Tűréshatárról csakis akkor lehet beszélni, hogyha a Véda-rendszer ellenőrzi az embert.
Jó tudni azt is, hogy jövőre egy nagyobb szigorral fenyegető rendszer kezdődik. Az EU által 2019-ben elfogadott szabályok szerint ugyanis a 2022 után eladott autókba számos új technológiát kötelező lesz beépíteni, hogy biztonságosabbá váljon a közlekedés. Ezek egyike az automatikus sebességkorlátozó berendezés, ami nagyjából úgy működik, hogy GPS és kamerakép alapján megállapítja egy rendszer az aktuális sebességlimitet, ezt jelzi a sofőrnek, és korlátozni is tudja a legnagyobb sebességet. Ezt a rendszert azonban felülbírálhatja a sofőr, de csak korlátozott ideig.
Emellett olyan adatrögízőt is kötelező lesz beépíteni majd az autókba, aminek segítségével a rendőrség és a biztosító kiderítheti, hogy mi történt mondjuk egy balesetnél - a sávtartó elektronikák által rögzített adatokból például kiderülhet, hogy valaki szabálytalanul előzött vagy átlépte-e a záróvonalat.