Hamarosan megkezdődhet a főváros XII. kerületében elhelyezkedő több mint 50 éves Zugligeti Libegő átépítése. A rekonstrukcióhoz kapcsolódó tervezési és kivitelezési munkákat az MNT Systems Kft. végzi közel 3,6 milliárd forint értékben. A nyertes ajánlattevő feladata az elvi építési engedélyhez illeszkedően a tervezési feladatok ellátása, a jelenlegi libegő elbontása, és az új létesítmény építése az új pályaparaméterek alapján – írja az uniós közbeszerzési közlöny adatai alapján a magyarepitok.hu.
Az új libegő ugyanúgy egyköteles, körforgalmú pályán halad majd mint a jelenlegi.
Pár jellemző a készülő felvonóról:
- A kötélpálya teljes hossza 1056,35 folyóméter,
- 76, egymástól közel 30 méterre elhelyezkedő, 4 személyes szék halad majd rajta körbe-körbe.
- A két állomása közötti magasságkülönbség 262,26 méter.
- A pályát 11 új, egymástól 140-160 méterre elhelyezett acélszerkezetű oszlop tartja majd.
- Az oszlopok magassága jellemzően 16-19 méteresek lesznek.
A lap felidézi, hogy ifjabb Hantos István mérnök 1933-ban kezdte el a Zugligetből a János-hegyre vezető kábelvasút dokumentációit előkészíteni. Végül csak 1967-ben álltak neki a megvalósításnak, az építkezést 1969. március 24-én kezdték meg,
a Zugligeti Libegőt 1970. augusztus 20-án adták át.
Kiírtak egy ötletpályázatot az új eszköz nevére. Felmerült többek között a Hegyi-kopter, a Janikopter, a Huza-vona, a Páros-János, a Jánoshegyi Zümmögő, a Hegyi-dongó, a Zitye-Zötty és a Hegyremegy név is. A nyertes ötlet eredetileg a Lebegő volt, abból lett a Libegő.