Budapest közlekedése mintegy 5000 kilométer úthálózaton zajlik, amiből 3322 kilométeren valamilyen tömegközlekedési eszköz is jár.
Elképesztő feladat a budapesti tömegközlekedés 2000 járművét mozgásban tartani, a főváros tömegközlekedését megszervezni. A Vezess.hu BKK Szabó Ervin téri diszpécserközpontjában járt, ott, ahol mindez történik, ahonnan mindent látnak és ahonnan bárhova oda tudnak szólni.
A közlekedési portál összeállításából kiderül, hogy Budapesten 4 metróvonal, 280 autóbusz-, 35 villamosvonal működik, amelyek összesen 43 ezer darab végállomásról elindulást hoznak össze naponta. Ehhez 24 óra alatt úgy 2200 jármű kell, amelyekből egyszerre akár 1800 is jelen lehet az utakon. Ez pontosan ennyi járművezetőt is igényel, akikkel folyamatos kapcsolatot tart a központ.
Elképesztő a felelősség és a koncentráció
A pazar kilátású teremben mindenki az asztalán lévő négy monitort bámulja, és/vagy telefonál. Minden egyes munkaállomás nagyjából 70 darab jármű mozgását figyeli, ellenőrzi, irányítja, ami átlagosan 12 vonal között oszlik meg.
Vannak kiemelt vonalak, mint például a 4-6-os villamos, amit egy ember visz, és mást már nem is kap mellé.
Régen a végállomásokon lévő telefonokkal tartották a kapcsolatot a járművezetőkkel, ma már bármilyen rendkívüli forgalmi eseménynél üzenettel, vagy akár élőben is tudnak kommunikálni a sofőrökkel.