A Vitorlazas.hu összegyűjtötte azokat a változásokat, amelyekkel szembesülhetünk a szállodákban ezentúl:
A megfelelő higiéniai és egészségügyi előírások miatt egy-egy népszerűbb szálloda is csak kevesebb vendéget fog tudni fogadni, tehát mindenképpen kisebb tömegre, és kevesebb zajra lehet számítani, de szabad hely így sem lesz több, sőt.
A minibárokat meglehetősen nehézkes megfelelően fertőtleníteni, koronavírus-mentesen tartani, így feltehetően ezek is áldozatául esnek idén nyáron a vírusnak a szállodák szobáiban.
Ahogyan a szobában történő kávé- és teafőzésnek is búcsút lehet inteni, hiszen az ehhez szükséges felszereléseket, hozzávalókat szintén nehezen lehetne higiénikusan elérhetővé tenni. A legjobb megoldás, az ilyen felesleges kockázatok kerülése, azaz ennek a plusz szolgáltatásnak a megszüntetése legalább egy kis időre – teszik hozzá.
Búcsú a kedvencektől
Sok szálloda környezetvédelmi megfontolásból leállt az egyesével csomagolt, milliliteres kozmetikumok kihelyezésével, és ehelyett valami zöldebb alternatívát talált ki, de sajnos nem sokáig használhatták ezeket az új irányvonalas alternatívákat, mert a koronavírus miatt újra okosabb egyesével csomagolt termékeket kihelyezni a vendégek számára higiéniai indokokkal.
A Happy Hournak is jobb búcsút inteni egy kis időre, hiszen kerülni kell a nagy tömeget, így nem célszerű mindenféle akcióval a szálloda bárpultjába csábítani az összes vendéget.
Bár sokak kedvence, de nincs is nagyobb melegágya a koronavírusnak mint egy szálloda svédasztala. Ha az ételeket nem is, de a kiszedésre alkalmas eszközöket ugyanis minden vendég összefogdossa, ráadásul mindezt nagy tömegben, az ételek közelében, ami nem egy „életbiztosítás” járvány idején.
Medencézés? Első a biztonság
A medencés élményekről nem feltétlenül kell majd lemondani, de korlátozások mindenképpen számítani kell. Létszámkorlátozás bizonyosan várható, elkerülendő a nagy tömegek kialakulását.
Vírushelyzetben a kulcsos, illetve az egyre inkább elterjedőben lévő kártyás beléptetőrendszerek sem teljesen biztonságosak, ezért egy teljesen új beléptetés kerülhet előtérbe: az okostelefonos megoldás, aminek segítségével kiküszöbölhető, hogy bármilyen idegen felület kerüljön a vendégekhez.
Várhatóan kicsekkoláskor nem fogunk már számlákat, aláírnivalókat kapni, hiszen ezek fölösleges kockázatot jelenthetnek. Az ezekkel járó procedúrákat is lehet online, digitális formában intézni.
A Vitorlazas.hu végezetül arra is felhívja a figyelmet, valószínűleg nagyon sok egyéb dologról is le kell majd mondanunk egy-egy nyaralás során, például egy jóleső beszélgetésről a portással, vagy a szomszéd asztalnál ülők megismeréséről.
Amit a szállodáknak meg kell tanulniuk a kórházaktól
A felsoroltakon túl a Weforum.org összeállítása a vendéglátással kapcsolatban a következőkre hívja fel a figyelmet: a kórházakhoz hasonlóan a szállodáknak is újra kell gondolniuk az elírásaikat a jövőre nézve a vendégek biztonsága érdekében, hiszen az említett két terület „ijesztően hasonló” feladatokkal néznek szembe, és nélkülözhetetlen lesz számukra az irántuk tanúsított bizalom megerősítésére a járványt követő időszakban. Ebben pedig döntő lehet a megfelelő kommunikáció is.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!