Nyitókép: Pixabay.com

Gond van a neten vásárolt használt áruval? Létezik megoldás

Infostart
2019. október 11. 18:31
Egyre többen vásárolnak használt ruhákat és egyéb háztartásbeli dolgokat maguknak online. Sokan viszont nincsenek tisztában azzal, hogy milyen jogaik vannak, ha az általuk rendelt áru nem olyan minőségben érdekezik meg, mint amire számítottak.

Rendkívül fontos, hogy ha egy árucikk hibája a vásárláskor ismert volt, a fogyasztó nem élhet kifogással ezen hiba miatt. Vagyis az olyan hibáknál, amelyek már a vásárláskor szemmel láthatóan felismerhetőek voltak, a kereskedő elutasíthatja a fogyasztó kifogását - emlékeztet a bama.hu.

Amennyiben viszont az árunak olyan hibája van, amely a vásárláskor nem volt ismert, vagy nem is lehetett ismert, például egy cipő bélése belül szakadt vagy hiányos, a fogyasztó minőségi kifogással élhet. Az általános szabályok szerint javítást, cserét vagy árengedményt kérhet, ám használt áruknál a csere többnyire nem lehetséges.

A vásárlástól való elállás esetén pedig a kereskedő az árucikk visszavétele ellenében köteles a vételár egészét visszafizetni.

Ha ezt nem akarja megtenni, a vevő a békéltető testülethez, illetve a bírósághoz fordulhat, valamint ha a kereskedő a minőségi kifogást nem a jogszabályoknak megfelelően intézi (például nem vesz fel jegyzőkönyvet panasztételkor, vagy nem ad át elismervényt a javítandó árucikkről), akkor a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez lehet fordulni.