A Vezess.hu a Sportmonitor.de adatai alapján összegyűjtötte a használt villanyautók közúti, reális fogyasztását.
Használt autóként 2,5-3 millió forinttól kapni lítiumion-akkumulátoros elektromos autókat, 4-5 milliótól találni épkézláb LEAF-eket a 2014 utáni verzióból.
A tankolás korlátai és lassúsága miatt egy elektromos autónál még sokkal fontosabb a fogyasztás, mint egy belső égésű motorú, benzines, dízel vagy gázüzemű kocsinál.
A legtakarékosabb elektromos autók (átlagos fogyasztás, kilowattóra/100 km)
1. Volkswagen E-Up – 13,67
2. Hyundai Ioniq – 13,70
3. Citroën C-Zero- Mitsubishi i-MIEV-Peugeot Ion – 14,34
4. BMW i3 – 14,48
A legkisebb fogyasztású elektromos autók közül elsősorban a Hyundai Ioniq Electric hatékonysága érdekes, amely a négyüléses kiskocsikkal szemben egy ötszemélyes és 357-1417 literes csomagterű kompakt autó.
És hogy mennyit mennek egy töltéssel?
Egy elektromos autó valós hatótávolságának megítéléséhez a fenti fogyasztási értékek önmagukban nem elegendők. Mivel egy használt villanyautó az akkumulátor öregedése miatt nem megy el ugyanannyit, az egyébként kiszámítható számból is le kell vonni mintegy 15 százalékot.
Használt elektromos autók reális fogyasztása (kilowattóra/100 km)
BMW i3 (170 LE) 14,48
Citroën C-Zero 14,98
FIAT 500e 18,42
Ford Focus Electric nincs adat
Hyundai Ioniq 88 kW/120 LE 13,70
Hyundai Kona EV 150 kW/204 LE 14,72
Kia Niro Electric 150 kW/204 LE 15,49
Kia Soul EV 16,48
Mitsubishi i-MIEV 14,27
Nissan LEAF 1. gen. 80 kW/109 LE 16,15
Nissan LEAF 2. gen 110 kW/150 LE 15,78
Nissan Evalia/E-NV200 80 kW/109 LE 21,3
Opel Ampera-E 150 kW/204 LE 17,99
Peugeot Ion 47 kW/64 LE 13,78
Renault Twizy 18 LE 9,12
Renault Fluence EV 95 LE 17,92
Renault Zoé 88/92 LE 16,67
Smart Forfour 16,66
Smart Fortwo 16,04
Tesla Model 3 17,65
Tesla Model S 20,45
Tesla Model X 22,79
Volkswagen E-Up 13,67
Volkswagen E-Golf 116/136 LE 14,91