Nyitókép: Pixabay

Életveszélyes megoldás az autóban, mégis sokan használják

Infostart
2019. június 26. 05:18
Konkrét szabály nem tiltja a papucsot vezetés közben, mégis balesetveszélyes.

Sstrandolás, úszás után sokan csak bepattannak az autóba, nem cserélik le a papucsot cipőre. Ezt konkrétan semmilyen szabály nem tiltja Magyarországon, de egyértelmű, hogy eléggé balesetveszélyes papucsban, mezítláb vezetni - a flip-flop például nem fogja a bokát, bizonytalanabb, mint egy szandál, csúszkál - írja a Pénzcentrum.

A portál szerint szigorúan véve a KRESZ-t is sérti, aki így vezet, mert a szabály szerint "aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles gy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon", és "járművet csak az vezethet, aki a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van". A mezítlábas-papucsos vezetés pedig nem biztonságos: tesztek is megmutatták, papucsban, vagy mezítláb kevésbé lehet kontrollálni a pedálokat, gyakran lecsúszik róluk a vezető lába. Így pedig nem fog tudni olyan gyorsan reagálni az esetleges veszélyhelyzetekre, mint ahogyan az elvárható lenne.

A vizsgálatok szerint egyébként a vezetéshez a legoptimálisabb egy sportcipőt viselni, mivel az kényelmes, és nem csúszik le a pedálokról. A szakértők azt javasolják, hogy ha nem is folyamatosan ilyen lábbeliben vagy, legalább akkor vedd fel, ha volán mögé ülsz.

A cikkben összeszedtek még néhány jó tanácsot a kánikulai autózáshoz:

  • A napon hagyott autó elképesztően rövid idő alatt képes 45-50 fokosra felmelegedn, ezért először pár percig nyitva kell hagyni az autó ajtajait, majd pedig beindítani a klímát a legmagasabb fokozatban.
  • Komoly keringési zavarokhoz vezet ugyanis, ha a 35 fokból beülünk a 21 fokra hűtött autóba, majd érkezéskor ismét kiszállunk a 35-be. A kinti és a benti hőfok között legfeljebb hat fok különbség az egészséges.
  • Rövidebb távokra nem is érdemes klímát használni az autóban, elég csak lehúzni az ablakokat. Illetve hosszabb utak esetén is ajánlatos az utolsó néhány percben letekert ablakkal menni: így ugyanis el tud párologni a kocsiból a hidegben lecsapódott víz, nem szaporodnak el a baktériumok és a gombák.
  • Hőségben soha nem szabad teljesen feltölteni a tankot, mert magas hőmérsékleten az üzemanyag térfogata megnő, ezért szivároghat, és fennáll a veszélye annak, hogy akár be is gyulladhat.
  • Ügyelni kell a vezetés közbeni folyadékbevitelre is! A dehidratáltság csökkenti a koncentrálóképességet, fáradtsághoz, álmossághoz és ingerlékenységhez vezet.
  • Kerülendő a fagyizás vezetés közben, mert vezetés közben fagylaltot enni gyakorlatilag olyan, mintha mobiltelefonálna a sofőr. Elvonja a figyelmet és balesetveszélyes.