David Cerny, a sok vitát kiváltó cseh képzőművész alkotásai 2000-ben kerültek a 216 méter magas tévétoronyra, amikor Prága Európa Kulturális Fővárosa volt.
A speciális műanyagból készült, felfelé mászó fekete óriásbabák, amelyek darabonként mintegy 120 kilogrammosak, azonnal nagy érdeklődést keltettek, s azóta is viták tárgyát képezik.
Az egyik oldal azt állítja, olcsó giccsről van szó, amely elrondítja Prága legmagasabb épületét, míg a másik fél szerint életet lehelt a szürke és sokak szerint csak a főváros panorámáját elcsúfító tévétoronyba.
A tíz óriásbébit 2017-ben szerelték le, amikor a megkezdődött a tévétorony teljes felújítása. Bár a torony renoválása már korábban befejeződött, az óriásbabák felszerelése csak most kezdődhetett el, mert a tulajdonos, a Ceské Radiokomunikace cég a szobrásszal való megállapodás alapján több milliós költséggel tartósabb anyagból újra elkészíttette a figurákat. Az új szobrok már a Ceské Radiokomunikace tulajdonát képezik. A cég közlése szerint ezentúl már tartósan a tornyon maradnak.
Az eredeti óriásbébi-szobrok néhány darabja jelenleg az Egyesült Államokban van egy vándorkiállításon, néhány további példány pedig a prágai Kampa-sziget parkjában látható.
Több alkotása is idegenforgalmi látványossággá vált
David Cerny egyike a legismertebb kortárs cseh szobrászokna. Híressé/hírhedtté először azzal vált, hogy 1991-ben rózsaszínűre festette az egyik prágai téren álló második világháborús szovjet emlékművet, egy harckocsit.
Egyik legismertebb és legvitatottabb műve a prágai Kampa-szigeten látható: egy Csehország-formájú apró tó közepén két férfi áll és mintegy lepisili az országot. Az alkotás szökőkútként működik a Hergetova Cihelna luxusvendéglő udvarában és a cseh főváros egyik idegenforgalmi látványossága.
További ismert műve - a Szent Vencel döglött lovon - a városközpontban álló Lucerna-palota dísze. A mű karikatúrája a Vencel téren álló híres lovas szobornak.
Talán a legnagyobb felháborodást keltő, egyben legismertebb műve a 2009-ben készült Entropa, amelyet azzal a céllal készített, hogy kifigurázza az Európai Unió 27 tagországáról kialakult sztereotípiákat.