A Walt Disney 71,3 milliárd dollárért jut hozzá a 21st Century Fox televíziós és filmgyártó üzletágához, a Comcast kábeltévé-társaság pedig 39 milliárd dollárt fizet a brit Sky fizetős tévécsatorna többségi tulajdonának megszerzéséért - mindkét idei óriásügylet sínen van, s akár az év végéig lezárulhat. Ezzel veszélyes méreteket ölthet a médiatartalom koncentrációja - elemzett a Világgazdaság.
Az Ampere Analysis kimutatása szerint globálisan minden ötödik médiatartalom-előállításra költött dollárt e két konglomerátum kasszájából fizetik ki. Sőt, Amerikában 40 százalékos lesz a két médiatársaság részaránya.
A Disney–Fox az idén tartalom-előállításra és -vásárlásra 22, míg a Comcast–Sky 21 milliárd dollárt adott ki.
Ketten együtt többet költenek az amerikai piacon, mint az őket követő tíz versenytárs együttvéve, pedig köztük van a streamszolgáltatás jelenlegi királya, a Netflix és az e-kereskedelem mellett a médiapiacon is egyre aktívabb Amazon.
A Netflix internetes videószolgáltatásával 2008 óta gyakorlatilag egyedül volt porondon,
akik akkor bizalmat szavaztak a részvénynek, százszoros haszonnal szállhattak ki júliusban. Ennek a kivételezett helyzetnek azonban a Disney+ néven induló streamcsatorna indulásával vége lesz. A Walt Disney ugyanis „hazaviszi” a filmjeit, így ha valaki mondjuk a Csillagok háborújára vagy Mickey egér kalandjaira kíváncsi, annak elő kell fizetnie a Disney+ csatornára. S ha a kínálat a Fox termékeivel is kiegészül, akkor lesz igazán félnivalója a Netflixnek.