A magyarok leginkább az erősebb kávétípusokat kedvelik az OMV Hungária legfrissebb kimutatása alapján. A két évvel korábbi felmérés eredményéhez hasonlóan, továbbra is a presszókávé a befutó, a hazai utakon autózók 46 százaléka ezt választja. Csökkent azonban az eszpresszó egyeduralma, és egyre nagyobb az érdeklődés más kávétípusok iránt. Tízből két vásárló a magyarországi töltőállomásokon a hosszú kávé, egy pedig a dupla eszpresszó mellett dönt.
Romániában és Szlovákiában a rövid fekete fogy a legjobban, az osztrákok és a németek a tejesebb kávétípusokat szeretik. Főleg a cappuccinót – mindkét országban az autósoknak több mint a fele ezt a típust választja.
A választék mellett a napszak is jelentősen befolyásolja a kávézási szokásokat. A vizsgált országokban jellemzően reggeli mellett vagy délután isznak kávét; kivételt képez ez alól Románia, ahol egyértelműen csak a korai szakasz dominál. Magyarországon a fogyasztás negyven százaléka délelőtt 7 és 11 óra közötti intervallumban zajlik, a csúcsidő pedig reggel 8 és 9 óra között van.
A kávé mellett a legtöbb országban palackozott üdítőt vásárolnak, egyedül Németországban volt a legnépszerűbb tétel az édesség. Érdekesség, hogy ettől függetlenül a legtöbb nassolnivaló a román töltőállomásokon fogy – a kávévásárlók 46 százaléka választ mellé valamilyen desszertet is.