Így kerülhetők el a konfliktusok

InfoRádió
2017. november 18. 07:28
A legtöbb ember nem szereti a konfliktusokat, viszont az elkerülésük még nagyobb nehézséget okoz. A munkahelyi és a személyes problémák, nézeteltérések is megfelelő kommunikációval kezelhetőek - írja az Entrepreneuer.com.
  • A nagy sok kicsiből áll
    Egy nagy hálózathoz hasonlóan a konfliktus is kívülről hatalmasnak és bonyolultnak mutatja magát, miközben belülről apró, figyelmen kívül hagyott problémákból épül fel.
  • Érzelem helyett értelem
    Konfliktushelyzetben az érzelmek felszínre engedése csak fokozza a bajt. A helyes döntéshez tiszta fejjel, érzelmi befolyás nélkül kell gondolkodni.
  • Nagylelkűség
    A konfliktuskezelés első periódusaiban talán a legfontosabb az, hogy megértsük az érintettek személyes álláspontját. Ítélkezés és hibáztatás helyett a higgadt és megértő magatartás a célravezető.
  • Őszinteség
    Az emberek akkor értik meg a probléma forrását, ha teljes képet kapnak a helyzetről. Erre megéri több időt szánni!
  • Halogatás
    „Gyakran alulértékeljük a problémákat, és nem számolunk a halogatás következményeivel. A konfliktuskerülés visszafordíthatatlan, negatív helyzeteket teremthet az üzleti életben.” – Avidor András networking szakértő fontosnak tartja az őszinte kommunikációt, a tudatos, egymást segítő jövőszemléletet. Hozzátette: „nem véletlenül követi az »Aki ad, az nyer!« filozófiát a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete. Ezért náluk az üzletemberek bizalmi környezetben találkoznak, akik minden helyzetben egymás támogatására törekszenek - olvasható Debra Benton, az Entrepreneuer.com szerzőjének közleményében.