Atlétatrikót szinte nem is lehet ma már kapni, a szupermarketek sem kínálják. De a férfiak nem is keresik - mert a necc atlétatrikót nem szeretik a nők.
"Egy férfi akkor néz ki jól necc atlétatrikóban, ha hibátlan az alakja, vékony és izmos, de egyszerűen túl sokat mutat belőlük ez a ruhadarab, amikor kezdenek elhízni. A sörhas, a szőrös mellkas és főleg az izzadt hónaljszőrzet látványát egyre kevesebb nő tudja elviselni, márpedig ezekből túl sokat mutat az atléta" - magyarázta az egyik szupermarket-lánc szóvivője, miért került le a polcokról az egykor szebb napokat látott ruhadarab.
Egy norvég katonatiszt fedezte fel
A necc atlétatrikót valószínűleg Henrik Brun norvég katonai parancsnok "találta fel"; 1933-ban az első darabot régi halászhálókból készítette el. A hálót később felváltotta a pamut, a trikó pedig hamarosan általánosan elterjedt. Az 1950-es években már iskolásfiúktól a tengerparton nyaralókig mindenki hordta - utóbbiak "elegáns" megjelenését gyakran a fejre kötött zsebkendő egészítette ki.
A necc atlétatrikó hamar felkeltette a brit hadsereg vezetőinek az érdeklődését is. 1955-ben - egy évvel a szuezi válság kirobbanása előtt - a védelmi minisztérium beszerzési részlegének szakértői alapos vizsgálatnak vetették alá a necc trikót, hogy megállapítsák, segít-e kényelmesebbé tenni a forró égövön szolgáló katonák életét. A katonák azonban nem szívesen hordták a hőségben a ruhadarabot.
A csúcsról csak lefelé van út
Egy évtizeddel később Brigid Keenan így írt a The Sunday Timesban nyári élményeiről: "A necc atlétatrikó divat lett az izzadságra hajlamosak körében, sokan egyenesen alkalmi ruhaként viselik".
Ilyen magasságokból persze már csak lefelé van út; az egyik vezető brit szupermarket-lánc adatai szerint a necc trikók eladása az elmúlt két évben gyakorlatilag nullára csökkent.
Maradt azonban még egy halvány remény: a Marks & Spencer a héten jelentette be, hogy a necc trikó halálhíre korai; a cég boltjaiban percenként 25 atlétatrikót adnak el, s ezek között akad necc is.