A hirdetést Kamerunban és Nigériában sugározták, utóbbi országban például a Nigéria-Svájc válogatott labdarúgó-mérkőzés szünetében.
A "reklámban" egy Svájcban élő afrikai bevándorló felhívja az apját, és azt mondja neki, hogy minden rendben van vele. Ezzel szemben a filmbeli valóságban az utcán él, koldul és menekülnie kell a rendőrök elől.
A nemzetközi migrációs szervezet szerint a szpot célja, hogy kiegyensúlyozottabb képet adjon az illegális migrációról.
Sok afrikai kivándorló fizet kisebb vagyonokat az embercsempészeknek, hogy Európába juthasson, utóbbiak ráadásul sokszor becsapják és kizsákmányolják a kiszolgáltatott embereket.
Christoph Blocher svájci igazságügy-miniszter közölte: támogatja a kampányt.
A tárcavezető Svájci Néppártja - amely a legutóbbi választásokon a legtöbb szavazatot kapta - a kampányban nagy hangsúlyt fektetett a bevándorlás szigorítására.