A gazdasági fellendülés érezteti hatását a küszöbön álló karácsonyi vásáron is, legalábbis erre utal egy most készült felmérés. Ebből kiderül, hogy Németországban idén átlagosan 22 százalékkal többet költenek ajándékvásárlásra, mint tavaly. A fogyasztók tágabbra nyitják pénztárcájukat és csaknem 250 eurót adnak majd ki karácsonyi ajándékokra.
Az összeg emelkedésén túl nincs szembeötlő eltérés a tavalyi listához képest, a legnagyobb tételt idén is az ajándékutalványok teszik ki, a második helyre - átlagosan 32 euróval - a ruházati cikkek kerültek, míg a könyvek a harmadik helyre szorultak. Ezzel együtt a megkérdezettek 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy olvasnivalóval kíván örömet szerezni szeretteinek.
Az ország keleti és nyugati része közti különbség kitűnik a közvélemény-kutatás adataiból is. A nyugatnémetek ugyanis átlagosan 21 eurót költenek CD-kre és DVD-kre, míg az egykori NDK lakói legfeljebb 11 eurót szánnak ilyen termékekre.
Az édességek ajándékozása terén viszont éppen fordított a helyzet, amiből sokan arra következtetnek, hogy 18 évvel az ország egyesítése után is érezteti hatását, hogy Kelet-Németországban annak idején állandó zavarok voltak az élelmiszerellátásban.
Különbség rajzolódik ki a nők és a férfiak közti ajándékozási szokásokban is: a gyengébb nem jóval többet költ ruházati cikkekre és könyvekre, mint a férfiak, akik inkább technikai termékekkel igyekeznek kedveskedni idén karácsonykor is.