A tengerész végzettségű fedélzeti tiszt az InfoRádiónak elmondta: első lépésben Rakonczai Gáborral párban eveznek át Portugáliából a Kanári-szigetekre, majd onnan egyedül veszi célba a karibi szigetvilágban lévő Antiguát.
Vasvári János szerint az időjárás nagyjából ideálisnak mondható a vállalkozáshoz. Az első szakaszt 2,5-3 hétre tervezik, a második szakasz 5 ezer kilométeres távolságát napi 50 kilométerrel számolva körülbelül száz nap alatt szeretné megtenni.
A férfi a hajó felépítéséről kifejtette: annak első részében van a tároló, ide teszi a 150-200 konzervet, a sokféle csokoládét és táplálékkiegészítőket, a hátsó részben pedig a háló és az iroda kapott helyet.
A biztonságot szolgálja a rövidhullámú rádió, a hang és fényjelző készülék, valamint a radarvisszaverő kézi berendezés, így tud jelezni, ha egy hajó veszélyesen közel kerül hozzá.
Lesz Vasvári Jánosnál egy műholdas telefon is, ha pedig mentésre lenne szükség, és nem tud telefonálni, akkor rendelkezésre áll egy vészjeladó bója, amely szintén a műholdas kommunikáción alapul.
Az üvegszálas szerkezetű Tűzhangyának két méter hosszú, huszonegy méter hosszú tőkesúlya van, ami azonnal visszabillenti a hajót, ha az felborul.
Hanganyag: Németh Zoltán