A repülésirányító őrjöngve hívta a járatot, amikor észrevette, hogy a gép túl gyorsan és túl magasan közeledik a leszállópályához. Hívásaira ugyanis jó ideig senki sem válaszolt, mert - mint kiderült - a kapitány és a másodpilóta is elaludt.
Az eset ugyan még 2004-ben történt az Egyesült Államokba, nyilvánosságra azonban csak most került, amikor a kongresszus meghallgatást tartott a repülésbiztonságról.
Az Airbus A319-es gépének kapitánya elismerte, hogy elaludt a botkormány mögött, miközben a járat a megengedett sebesség duplájával közeledett a denveri repülőtér felé, ahova Baltimore-ból érkeztek.
"A háromórás út utolsó 45 percében aludtam, akárcsak a másodpilóta" - ismerte el a kapitány, akit azonban még idejében felébresztett a repülésirányító, így gond nélkül le tudta tenni a gépet. Az utasok nem is vettek észre semmit.
A gép robotpilótával repült, azt azonban senki nem tudja megmagyarázni, hogyan történhetett meg, hogy a járat a megengedett sebesség duplájával, és nem az ajánlott magasságon repült.
A kongresszusi meghallgatáson nem nevezték meg az érintett légitársaságot, de a Frontier Airlines az egyetlen, amely a Baltimore-Denver útvonalon éjszakai járatot üzemeltet. A légitársaság szóvivője nem volt hajlandó kommentálni az esetet.