A Natural Marketing Institute (NMI) és a Porter Novelli PR-cég közös felmérése szerint az európaiak hajlamosabbak arra is, hogy szelektíven gyűjtsék a hulladékot, és igyekeznek meggyőzni a barátaikat és ismerőseiket is arról, hogy figyeljenek oda a környezet védelmére.
Paradox módon azonban az európaiak árérzékenyebbek, mint az amerikaiak, kevesebben hajlandóak közülük húsz százalékkal többet fizetni a környezetbarát termékekért.
Az adórendszerek közötti különbségek, és a környezetbarát termékek állami támogatása magyarázza, hogy ennek ellenére "zöldebbek", mint az amerikaiak. Európában ráadásul szigorúbbak a környezetvédelmi jogszabályok is.
A felmérésben nyolc európai ország - Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Portugália, Spanyolország és Nagy-Britannia - 16 ezer, 18 évnél idősebb lakosa vett részt az amerikaiak mellett.
Az NMI egyébként már hat éve vizsgálja az amerikaiak hozzáállását a környezetvédelemhez, és azt tapasztalta, hogy a tengerentúl is folyamatosan "zöldülnek" a fogyasztók.