Hildegard Hammerschmidt-Hummel szerint a jelenleg kiállított festmény nem az, amelyet 1995 és 2005 között vizsgált. De vajon hova lett a felbecsülhetetlen értékű négyszázéves alkotás? - tette fel a kérdést a Mainzi Egyetem professzora.
A kutató úgy véli: jelentős különbségek vannak az eredeti és a kiállított alkotás között.
Mint mondta, a fa, amelyre a kiállított képet festették, teljesen különbözik attól, amelyen az eredeti volt. Emellett az eredetin látszódott egy mély repedés is, míg a kiállított művön viszont csak egy imitált repedés látható.
A Royal Shakespeare Company szerint azonban a különbségek adódhatnak a fényviszonybeli különbségekből. Cáfolták, hogy a kép nem az eredeti lenne, hiszen szóvivőjük szerint az mindig a kiállítótérben függött, vagy ha nem, akkor egy biztonságos helyiségben őrizték.
Nem ez az első eset, hogy kétségek merülnek fel Shakespeare-rel kapcsolatos alkotások kapcsán. Arról hosszú évek óta folynak a viták, hogy a neves drámaírónak tulajdonított alkotásokat valóban ő írta-e. Vannak, akik az alkotásokat a filozófus Bacon-nek tulajdonították, de a jelöltek között van a drámaíró Christopher Marlowe is.
Nemrég arról is megjelent egy könyv, hogy a műveket valójában I. Erzsébet egy törvénytelen gyermeke írta. Az ötletszerző erre a szonettekben általa felismerhető anagrammákból következtetett.
Nemrég egy kanadai férfi állt elő azzal, hogy van egy eredeti festménye a drámaíróról, amely szerinte 1603-ban készült, és eddig a család elzártan tartotta. A képről beigazolódott, hogy a XVII. században készült, azt azonban nem sikerült bizonyítania, hogy valóban Shakespeare látható-e rajta.