A londoni kormány által finanszírozott kutatóközpont - a Pénzügyi Tanulmányok Intézete - sürgős lépéseket sürget a probléma megoldása érdekében. Többek között azt javasolják, hogy módosítsanak a vizsgakérdéseken, olymódon, hogy azok jobban figyelembe vegyék a gyerekek életkorát.
A másik lehetőség az, hogy nem azonos korban kezdi el minden gyerek az első osztályt, vagyis a nyári gyerekeket még egy évig az óvodában tartják, hogy kellőképpen felkészüljenek az iskolára.
A brit kormány "nagyon érdekesnek" minősítette a jelentést, amelynek egyik szerzője, Claire Crawford úgy véli: a gyerekeket "bünteti" az iskolarendszer, csak azért, mert rosszkor születtek. "Ez elfogadhatatlan" - tette hozzá.
Andrew Adonis iskolaügyi miniszter üdvözölte a jelentést. "Ahhoz, hogy javíthassuk az oktatás színvonalát, tudnunk kell, miért maradnak le egyese gyerekek az osztálytársaik mögött. A jelentése megállapításait figyelembe vesszük majd" - tette hozzá.